Tuesday, May 24, 2011

Hari Keluarga Persatuan Penduduk PBCJ

Hujung bulan Januari yang lalu, Persatuan Penduduk di tempat saya menganjurkan Hari Keluarga di Melaka. Memang happening Hari Keluarga ni, tapi sayangnya saya tak dapat mengikuti program secara penuh kerana suami ada hal penting pada hari itu.
Semua peserta tidur di Hotel Royal Puteri Beach Resort. Mula-mula acara melawat  bandar Melaka, naik Taming Sari beramai-ramai, naik boat, makan asam pedas yang ditaja oleh Ketua Menteri Melaka, Datuk Ali Rustam. 
Malamnya ada makan BBQ, paling best sataynya yang lembut & rempah 'marinate'nya yang best (Dr. Suzana, jiran saya cakap satay tu 'the best in town'). Makanan memang sedap malam tu. Ada cabutan bertuah, semua keluarga dapat hadiah hamper, keluarga saya dapat hadiah no. 4. Ada juga nyanyian karaoke dari semua peringkat umur.
Keesokan harinya ada Sukaneka, yang sepatutnya dibuat di tepi pantai, tapi diubah di dalam dewan.  Semua acara ada, untuk kanak-kanak, dewasa lelaki dan wanita.
Lepas tu semua terjun dalam kolam, yang paling 'excited' bapak budak, budak-budak apa lagi.
Balik tu ada yang beli ikan segar & makanan laut yang lain yang baru naik dari laut berdekatan dengan hotel penginapan kami.
Di lobi hotel sebelum ke pantai untuk BBQ
Timbalan Pengerusi Persatuan Penduduk, Datuk Mustafa Yasin.  Yang sedang menyanyi tu driver Mr. David Teo (Metrowealth) sedang nyanyi lagu 'Jangan Pisahkan' dengan isterinya.
 Waheeda & Shaheera jumpa kawan lama.

No comments:

Post a Comment