Monday, May 9, 2011

Demam Macaroon

Sekarang ni kat Malaysia sedang dilanda demam Macaroon. Rata-rata di sana-sini ramai yang bercerita tentang Macaroon, sebenarnya ada yang tak suka pasal rasanya yang manis semacam tu. Kalau orang ada penyakit kencing manis, baiklah jauhkan diri dari Macaroon ni.  
Bagi saya pula, memang suka Macaroon, tak kira le orang cakap macam mana rasa dan akibatnya. Cuma tak tahan harganya, kalau ikutkan rupanya macam biskut yang color-maler je. Mungkin sebab proses pembuatannya yang agak leceh tu menyebabkan harganya yang macam tu. Dan asalnya ini adalah cookies dari Perancis, kat sana jual kat butik, yang menaikkan lagi taraf cookies ni.
Mula-mula dengar cerita dari kawan-kawan dan seangkatan dengannya yang pernah belajar buat Macs ni, katanya kena tengok cuaca, pukul 11 pagi le, pakai termometer le. Tapi saya pernah pergi kursus ni, rupa-rupanya ada cara yang senang sikit yang tak payah pakai khidmat ramalan kajicuaca. Cuma masih ada banyak pantangnya supaya Macs ni keluar kaki & tak merekah.

Maaf saya ambil gambar Macs ni dari blog Miss Chip ni. 
Nanti saya post gambar yang saya pergi kelas Macs ni pulak. Saya suka Macaroon yang berwarna-warni ni sebab bagi aura dan terapi pada saya.

No comments:

Post a Comment