Tuesday, May 10, 2011

Jumpa Cikgu Shida @ Pesta Buku 2011

Alkisahnya pada 30 April 2011 yang lalu, saya bercadang nak tengok demo kek cawan oleh Lynn Hassan.  Dia tulis dalam Wall FB, nak buat demonstrasi kek cawan antara pukul 3 - 4 petang.  Keluar rumah pun dah lambat, sebab pagi tu tengok perkahwinan Putera William dan Kate kat TV, cadangnya nak berehat di rumah saja pada hari itu.  Tapi anak saya Shaheera pun sibuk cakap, cikgu dia suruh pergi Pesta Buku di PWTC.
Memang dah agak jalan pun 'jamned' luarbiasa sampai PWTC, cari booth Karangkraf pun punyalah lama, puas tanya 'exhibitor' dan sekretariat kat situ. Malangnya demo kek dah habis, tapi ada pengumuman Cikgu Shida akan datang buat persembahan.  Pengacara majlis menyatakan, 'youtube' Cikgu Shida yang buat miming lagu dah mencecah 1.5 juta, silap-silap katanya Putera William pun dah tengok video dia tu.  Tak sangka rupa-rupanya Cikgu Shida mempunyai peminat-peminatnya yang tersendiri. Mana taknya, Cikgu Shida dah keluar dalam rancangan Apa Saje FBI dan jadi jemputan Dato' Siti Nurhaliza di TV.
Cikgu Shida tunjuk bakat sebenar depan 'public'.

 Cikgu Shida diberi penghormatan untuk sama-sama menyambut ulangtahun Karangkraf.
Sempat juga bergambar dengan Cikgu Shida.
Kalau nak tau lebih lanjut pasal Cikgu Shida, boleh rujuk cikgushida.
Memandangkan takde buat bajet untuk membeli-belah di Pesta Buku kali ni, maka saya membeli yang sekadarnya sahaja. Sebenarnya teringin juga nak membeli majalah-majalah lama Karangkraf, tapi yang kat rumah pun dah takde tempat, maka dilupakan saja niat itu.
Sekian untuk kali ini. Bye! 

No comments:

Post a Comment