Friday, May 20, 2011

Koleksi Elyza

Saya bukannya banyak duit, juga bukan anak orang kaya, yang sentiasa mempunyai pendapatan yang tinggi. Tapi mempunyai citarasa yang tinggi (chewah!), bak kata beberapa orang teman dan tetamu yang pernah datang ke rumah. 
Minat saya terhadap kain Elyza memang mendalam, kalau boleh semua nak di "Elyza"kan. Tapi ini sajalah yang mampu dulu setakat ini. Memandangkan sekarang ini ekonomi Malaysia tak memberangsangkan, 'stop' dulu minat ini. Tapi semua koleksi kain Elyza ni semuanya dah lebih 2 tahun, ada yang sudah lebih 5 tahun, tapi kualiti masih OK lagi, memang alah membeli & menang memakai.
Saya tempah sikit-sikit, bila ada duit baru tempah, tidak sekaligus, contohnya mula-mula buat badan dulu (night curtain), lepas tu bahagian atas (valance), lepas tu sheer (day curtain). Itulah cara saya orang yang tak berapa kaya ni, tapi kalau banyak duit tu bolehlah buat sekaligus satu set atau satu rumah, lagi jimat.
warna ungu dari koleksi Country Rose di ruang tamu
 warna light purple, tingkap Roman Blind & sheer Austrian Blind.
'bench' yang telah dibalut dengan fabrik Elyza, asalnya fabrik lain. 
 Kat dapur, Box Pleat (cum apa tah, dah tak ingat)
 Roman Blind warna hijau
Di ruang family hall, sofa lama yang telah di'upholsteri' dengan warna hijau corak kotak-kotak. 
Fabrik Elyza yang mula-mula sekali saya tempah, so far OK lagi, ada 'faded' sikit je, sebab selalu kena cahaya matahari.
Tapi maaf, saya bukannya ejen Elyza, tak dapat komisen pun kalau saya promote Elyza. Tapi kawan-kawan saya ada yang dealer Elyza & ada yang buka kedai langsir. Saya cuma nak berkongsi ilmu & minat kalau ada sahabat-sahabat blogger yang minat dengan koleksi kain Elyza.

1 comment: