Monday, December 12, 2011

Ada Apa di Restoran Steamboat MAEPS di Serdang?

Ini saya copy dari blog Ben Ashaari.


JIKA anda ingin menikmati stimbot atau makanan cita rasa masakan ala kampung dan ikan bakar, Restoran @ Maeps di Serdang, antara pilihan tepat yang dapat memenuhi selera.
Kepuasan menikmati hidangan di situ membuatkan anda pasti berasa berbaloi. Restoran Taman Ekspo Pertanian Malaysia Serdang (MAEPS, MARDI) yang berhampiran Hospital Serdang Putrajaya, UPM dan IOI Resort itu bukan saja menyajikan hidangan yang menambat selera tetapi juga menjanjikan persekitaran selesa dan nyaman yang menenangkan jiwa.

Jika pada waktu siangnya, pengunjung berpeluang menatap persekitaran menghijau yang menyejukkan pandangan mata, sebelah malam pula bolehlah menikmati bunyi-bunyian unggas, mendamaikan perasaan. Suasana seperti itu mungkin tidak boleh dikecapi di kebanyakan tempat menjamu selera dan itulah antara keistimewaan serta keunikan restoran berkenaan yang juga jauh terpinggir dari hiruk pikuk ibu kota.

Bersulam dengan keenakan hidangan tradisional dan stimbot yang mengecurkan air liur serta persekitaran menarik, pastinya selera semakin bertambah dan tidak puas ingin mencuba apa saja makanan berada di depan mata.

Semua hidangan enak di restoran itu disediakan oleh Hjh Maznah Food Industry Sdn yang berpengalaman cukup luas dalam industri makanan, termasuk sebagai pengeluar dan pengedar makanan sejuk beku, operator kantin dan perunding makanan dan majlis makanan.

Restoran itu kini diterajui anak pengasas syarikat itu, Firdaus Omar yang juga berpengetahuan dan berkemahiran tinggi dalam bidang penyediaan dan penyajian makanan. Malah, Firdaus adalah bekas jurumasak berpengalaman selama 25 tahun yang pernah berkhidmat di hotel bertaraf lima bintang sama ada di dalam dan di luar negara.

Restoran itu tiada masalah untuk menerima kedatangan ramai pelanggan kerana keluasannya boleh menampung sehingga 500 pelanggan pada setiap masa. Untuk kemudahan pelanggan, tempat letak kereta percuma dan luas turut disediakan.

Pilihan tom yam dan sup berempah yang disajikan amat berperisa dan sememangnya cukup berselera dinikmati ketika panas. Justeru, setiap kali ingin berkunjung ke restoran itu pastikan perut kosong supaya hidangan di depan mata boleh dimakan sepuas-puasnya dan tidak hanya dipandang saja.

Pilihan makanan laut yang ditawarkan juga ada pelbagai termasuk, ketam, kupang, udang, kerang dan sotong manakala untuk bertukar selera dan melengkapkan lagi khasiat makanan diambil pengunjung juga boleh memilih bebola ikan atau sotong, daging dan mengambil pelbagai jenis sayur-sayuran disediakan.

Hidangan stimbot di restoran itu boleh dinikmati bermula jam 5 petang hingga 10.30 malam , sarapan pagi dari 7 pagi hingga 11 pagi manakala untuk makan tengahari, ia bermula dari jam 12 tengah hari hingga 3.00 petang diikuti ala-carte western dan local dari pukul 3 petang hingga 6 petang.

Sesuai dengan cita rasa kampung, untuk pembuka selera disediakan ulam- ulaman seperti kerabu pucuk paku kelapa cili, jelatah timun nanas, kerabu perut bebawang dan tidak ketinggalan penyedap selera seperti cencaluk, sambal mangga muda, budu, kicap cili dan pedas.

Hidangan utama pula merangkumi, ayam masak cili api ulam pegaga, paru rendang masak pedas Pak Ali, gulai ikan masin terung tumis darat, singgang ikan patin, solok lada, udang sambal petai sira bawang, ikan kela muda cili Rica, daging salai lemak rebung muda, rendang ekor sapi daun pegaga, pucuk manik lemak keledek, mee kari ipoh ,satay, ayam kampong, burung puyuh, ikan bakar dan banyak lagi.

Pemanis mulut dan minuman juga tidak kurang hebat seperti kacang merah, rencah jagung manis, aneka sagu, pudding roti dan air jus kurma, sirap selasih, dan lain-lain lagi.

Katanya, dengan persekitaran yang menarik dan cukup peribadi restoran itu juga sesuai dijadikan lokasi untuk mengadakan pelbagai acara atau majlis seperti meraikan hari jadi, perkahwinan, acara dan sebagainya. Untuk tempahan boleh hubungi 012 3131 091 atau themaepsrestaurant@hotmail.com


BUFFET STEAMBOAT DENGAN 150 JENIS HIDANGAN BUFFET
PADA HARGA RM 19.90 NETT SAHAJA

BUFFET LUNCH DENGAN 70 JENIS HIDANGAN BUFFET
PADA HARGA RM 15.00 NETT SAHAJA

MINUMAN PERCUMA

- RESTORAN LUAS YANG BOLEH MENAMPUNG 500 ORANG.
- KEMUDAHAN TEMPAT LETAK KERETA.
- SEMUA HIDANGAN DITANGGUNG HALAL.
- KEMUDAHAN SURAU.

Untuk sebarang pertanyaan, pesanan dan food tasting
sila hubungi kami di talian 012-3131091.

Kami juga mengambil tempahan untuk kumpulan dan
untuk majlis keramaian.


MAKANAN DISEDIAKAN OLEH
Hjh Maznah Food Industry Sdn Bhd


A) From Kuala Lumpur or Seremban (Using PLUS North South Expressway)

01. Take the PLUS North South Expressway (KL to/ from JB), then exit at Kajang Toll Plaza. (EXIT 210).

02. After Kajang Toll Plaza, KEEP RIGHT and GO UP the flyover proceeding towards Putrajaya/Cyberjaya.

03. Then head towards Puchong/Serdang Hospital.

04. DO NOT turn into Putrajaya.

05. Keep lookout for Serdang Hospital Signboard on the LEFT.

06. Take LEFT exit to Serdang Hospital by GOING UP the flyover.

07. Bypass Serdang Hospital (which is on the right) and proceed straight for about 800m until reaching the 2nd Traffic Light.

08. Turn RIGHT at the traffic light and proceed straight for about 1km.


09. Turn LEFT at PINTU 1 (Entrance 1) into MARDI, MAEPS.


B) From Puchong (Starting Point opposite Puchong IOI Mall)

1. Starting Point on LDP Expressway (Lebuhraya Damansara Puchong) with Puchong IOI Mall on the RIGHT.

2. Drive straight on LDP towards Putrajaya/Cyberjaya bypassing Puchong Tesco (which is on the RIGHT).

3. Bypass Puteri Puchong (which is on the LEFT) and take the RIGHT BEND about 800m ahead.

4. Turn LEFT heading to Seremban/Kajang immediately AFTER the right bend.

5. Continue to travel straight on LDP for about 5km until you reach Puchong Selatan Toll Plaza.

6. After the Puchong Selatan Toll Plaza, continue to travel straight on LDP for about 2.5km.

7. Then exit LEFT heading to Seremban/Kajang/IOI Resort.

8. Travel straight on the SKVE (South Klang Valley Expressway) for about 6km heading to Kajang/Sg. Long/Cheras.

9. DO NOT turn into Putrajaya.

10. Lookout for Serdang Hospital and IOI Resort Signboards on the LEFT.

11. Exit LEFT immediately at the Serdang Hospital Signboard.

12. Proceed straight for about 100m until reaching a Traffic Light.

13. Turn LEFT at the traffic light and proceed straight for about 1km.

14. Turn LEFT at PINTU 1 (Entrance 1) into MARDI, MAEPS.

No comments:

Post a Comment